30 Kasım 2010 Salı

Kres mim'i

Annelili'den caldim mim'i :) O gerci halka acik yapmis ama olsun :) Bu konu yani kres konusunda halkimizin yanlis dusuncelere kapildigini dusunuyorum. Sadece dusunmuyorum, uzerine birde education ( egitim ) dersleride gelince hak veriyorum.  Yazim uzun olacak umarim sizi slkmam.





Sorulara gecmeden once size istatistiklerden bahsetmek istiyorum. Paris'te uc yil ekonomi dersleri aldik, bunun yaninda da sosyoloji dersi. Bu derslerde sunu gorduk ki, anne ve babanin sosyal statusu cocugun gelecegini dogrudan etkiliyor. Olayi genellemeyin tabiyki. Soyle, ornek verelim : anne ve baba iyi egitim almis kisiler, evlerinde birsuru kitap var, evde hep kitap gazate okunuyor, dizi izlenmiyor ;) genelde kendilerini gelistirici seyler yapiyorlar, cocukta haliyle bu ortama adapte oluyor ve bebeklikten itibaren kulagina masallar okunuyor.  Falan filan, peki diger cocugu ele alalim, anne baba'nin hic okuma zevki yok, genelde aksamlari evde dizi izleniyor, cocuga sadece oyle zaman harcasin diye oyuncalar aliniyor. Turkiye'de okuma baslama yasi eger hala 7'yse burda 6. Bu cocuk 7 yil farkla kitaba baslayacak. Ve diger cocukla ayni yasta olmalarina ragman aralarinda 7 yil acik olacak. Diger cocugun kelime haznesi daha genis olcak, bu yazim gucunu etkileyecek, kelime haznesi genis oldugundan daha iyi dusunecek vs.vs. Ya diger cocuk, daha kitabi sevecek. Unutmayalim bizim Turk toplumu cok az okuyan bir toplum, cocuklarimizin kitaplari sevmesi zaman aliyor. Ben 4 sinifta kitaba alistim. Ne kadar gec degil mi?

Iste kresler bu aradaki farki kapatiyorlar. Simdi vicdaninizla bas basa kalin, hanginiz hergun cocugunuzla planli ve programli ilgileniyorsunuz? Saat 8 kahvalti saati. 9 okuma, 10 muzik dinleme, 11 oyun oynama 12 uyuma vakti, 1 ... ornek yani. Kresler hergun yazilan programlara uymak zorundalar.

Ben oz elestirimi yapayim, hayir cocugumla boyle ilgilenmiyorum cunku daraliyorum. Ister 2 ister 3 yasina gelsin en fazla bir iki saat oynarim sonra temizliktir, yemektir, kendime vakit ayirmaktir vs.. vs...

Cocuklarinizi krese vermekten korkmayin. Hem ikinci nokta, surekli evde kalan bir anne cocuga olumlu bir elektrik veremez. Ben dusunuyorumda, okuluma giderim, sonra derslerimi kutuphanede yaparim, eve gelirim, yemekmis temizlikmis ugrasirim sonra gider oglumu alirim. Daha iyi hissederim kendimi.

Bence eger anne oncesinde calisan bir anneyse, 1 yasinda kres olabilir. Hem cocugunuzun bu diploma yarisi ortamina farksiz baslamasi, hem sizin kendinizi iyi hissetmeniz icin gerekli.

NOT: Eskileri dinlemeyin bu konuda onlara kalirsa hep cocuk bak evde. Onlarin dusuncesini de soyle acikliyorum : o zamanlarda gecim slklntisi gunumuz kadar degildi. Simdi ciftlerin ikiside calismali. Onun disinda, kadinlar calismiyorlardi, simdi kadinlarimizin cogu is hayatinda aktif, ve okumak bu kadar zor degildi. Liseyi bitiren bankaci, ogretmen vs. olabiliyordu. Simdi yuksek ogrenim bile yetmiyor.

Gelelim sorulara :

Soru:1.Çocuğunuzu kaç yaşında kreşe gönderdiniz/göndermeyi düşünüyorsunuz? Kreşe göndermek için beklediğiniz yaş dışında bir şey var mı? 

Eger ocakta okula baslarsam krese vrecegiz. Cihan 5-6 aylik olacak. Aslinda o kadar kucuk verilmesine de karsiyim ama mecburum. Zaten okul donemim 3 ay surecek. 1 yasinda olsa icim daha rahat olurdu.

Soru 2.Çocuğunuza kreş seçerken sizin için en önemli kriter nedir? Olmazsa olmaz, bu sağlanmazsa evde bakılsın daha iyi diyeceğiniz 


Temizlik cok onemli, guvenlikte. Tabi ayrica gunluk plan ve programlara uymalilar.

Soru 3.Türkiye’deki kreşlerde rastlamadığınız, keşke olsa dediğiniz bir uygulama var mı? 


Bilmiyorum, Turkiye hakkin da hic bilgim yok.

Soru 4.Türkiye’deki kreşlerde yaygın olarak rastladığınız ve saçma bulduğunuz bir uygulama var mı? 


Bilmiyorum ama ben Canada ve Paris'in karsilastirmasini yapacagim bu baglamda. Burda cocuklara kahvalti diye Donat ( bir cesit tatli, cikolatali ) veriyorlar, dondurma falan filan bunu dogru bulmuyorum. Paris'in menu olayi cok guzel ve titizce hazirlaniyor. Yani sececegim kresin yemek olayida cok onemli

Soru 5.Çocuğunuz kreşe gidiyorsa, kreşe başladıktan sonra en çok zorlandığınız konu ne oldu? Henüz gitmiyorsa zorlanacağınızı düşündüğünüz?

Kucuk yasta verilecegi icin cabuk alisir. 

Soru 6.Çocuğunuz kreşe gidiyorsa, kreşe başladıktan sonra çocuğunuzda gözlemlediğiniz en olumlu gelişme ne oldu? Henüz gitmiyorsa kreşin gelişimine en büyük katkısı ne olur sizce? 


Bilmem gorecegiz....



___


Mim'i isteyen alabilir.

3 yorum:

Nil dedi ki...

Yazınız beni çok rahatlattı. Çok tedirgindim kızım kreşe erken başladı diye. Ama dedikleriniz o kadar doğru ki! Ben artık kızıma yetemiyorum. Kızım ingilizce de öğreniyor kreşte. -ki ingilizce bilmeme rağmen şimdiye kadar tek bir kelime dahi öğretmemiştim kızıma. Ayrıca benim evde yapacak işlerim varsa kızıma asla adapte olamıyorum. Kreşin artıları çok kızımda. şimdilik tek eksimiz sabahları ağlayarak ayrılmamız.

hershei'm dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum.. Anane babane tarafından yetiştirilen çocuklar genellikle çok şımartılıyor. Disiplinsiz yetiştiriliyorlar. Benim oğlum 2 yaşında mecburiyetle başladı ama hep aklımda olan bişeydi. En azından 3 yaşına gelsin diyordum ama iyide oldu. Okulun ona kattıklarını gördükçe çok iyi bir karar verdiğimi düşünüyorum. Tek sorunumuz uyku, o da akşam erken yatıramıyorum. dolayısıylada sabah uykusuna doyamıyor.. sevgiler

Unknown dedi ki...

Kucuk Mucizem : Zamanla alisir, yaratici seyler yaptikca seninle buyuk bir heyecan gibi paylasicak onlari. Kres arakdaslari olmassa olmazi olacak. Bence iyi bir karar verdiniz.

Hersei'm : Dediklerinizde cok haklisiniz. Ben cogu zaman uzakta oldugum icin kendimi sansli sayiyorum, yakinda olsak eminim esimin annesi kendi bakmak ister, birde dogu kulturunden olduklari icin, tek erkek evladin oglu, cok simartilinirdi. Bu benim en cok karsi oldugum sey. Bu yil Turkiye'ye gidecegim, ama ne yaln soyleyim cekiniyorum. Birde ben acik sozlu biri degilim, kirmaktan cok korkarim. Cok simartilinacak orda.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...