11 Ocak 2011 Salı

Dogum Gunu Kizi


Bugun bir arkadasin evine gittik. Asure yapmisti. Yedik ictik. Cok kalabaliktik, sanirim bi 30 kisi vardi coluk cocukla. Cihan ondan hic beklemeyecegim birsey yapti. tam 4 bucuk saat uyudu, o sesin gurultunun ve patirtinin icinde. Sanirim cocuk sesi seviyor. Su anda da ayaklarimda uyuyor. Kadinin biri bana yasimi sordu, gencmissin seni ogluma alayim dedi :)) Ayyy bi kabardim. Sonra Semiha abla, oradaki bebek onun dedi :) Kadin, ah be kizim, niye o kadar erken evlendin dedi :)) Napayim be teyzee, yoksa Kanada'ya gondermiyorlardi :)) Vahap'a acayip hava attim. Hosuna mi gitti diye bile sordu. Eveeettttt!! Cok hosuma gitti... Aksam olunca bir iki esde geldi, Vahap'ta katildi. Yine politik erkeklerin taraf, yine is, guc, cocuk, ikinci cocuk, hamilelik kadinlarin tarafindan. Ben bu arada Vahapcigimin konustugunu duyuyorum. Olagan sey degil. Vahap cok az konusur. Alevilerin CHP'yi destekleyerek yaptiklari yanlisliklari savunuyordu Vahap ve baska biri. Oda alevi olmayan tek Vahap'ti sanirsam. Attiiinnn onuu disariii...
Neyse guzeldi sonuc olarak. Patlayana kadar yedik.
Gelelim asil konuya.
Ben dogduuuummm...
Insanlar neden yaslanmalarini kutlar onu da anlamis degilim ama ben biraz nostalji yaptim. Gecmise bir goz atayim dedim. Nerden nereye dedim...



Arkidislerimle paylasmak istedim, eee tabi birde burada kalsin, ilerde belki bakarim diye.


Bu bendeniz. 12 ocak 1988 gunu, sabaha karsi 7 sularinda Gemlik'ten Bursa'ya taksiyle annemi goturmusler. Genc bir kadin olan Gulcihan , o zamanlarda 21'mis. Cok berbat bir dogum gecirmis. Kizi ters donmus. Ebe dayanmalisin demis. Olebilir demis bebek. Annecigim, o 47'lik kilosuyla, cocugunu kaybetmemek icin elinden geleni yapmis. Ve ben olmusum.....

Gul'un hikayesi de boyle baslar...

 Ozel gunlere karsi asiri duskunlugu olan annem, ilk dogum gunumu boyle kutlamis.
 Tek disli canavar ben... O bana uzatilan seyi yedim mi acaba??
 Anacigimin kendi elleriyle yaptigi pastam. Pastayi yemek icin bakanda Ilknur'cugum. Simdi Almanya'da bir kizi ve bir oglu var.
Hepsi genc, hepsi 20'lerinde. 20 yil sonra ben onlarin simdiki hali gibi olacagim. Zaman denilen sey cok hizli akiyor. Tutmayi cok isterdim onu. Akma demek isterdim.

Buda 1990. Ikinci yasima giriyorum. Hala Gemlik'te oturuyoruz. Teyzemler benim icin taaa Bursa'dan gelmisler. Annem yeni bir pasta yapmis. Ortasi delikli bir kek kalibimiz vardi, onunla yapmis sanirsam.
Canim dedecigim. Nasil da genc...













91'deyiz. 3 yasima girmisim. Anam modaya uymus mu acaba? Elimdeki bicakda guzel duruyor.

Aman Gul'e dikkat. Kimseyi kesmesin...


Sanirim 92'deyiz. Annem Kiz Meslek Lisesinde mutfak gorevlisi olarak calisiyor. Benide bedava krese kabul ettiler. 4 yasindayim bu arada.




bu 94 yili olsa gerek, aradaki fotograflar ben de yok, kimbilir nereye gittiler. Ikizler dogmus. Anneannemin kucagindalar. Bu dogumgunumde birseyi hic unutmam. Annem ilkkez bana ruj surmustu. Butun gece rujum kacmasin diye dudaklarimi buzusturerek konususdum.

Ara da kalan fotograflar sanirsam TR'de babamda. Bu da annemle son dogum gunumuz o gitmeden Paris'e. Demeyi unuttum bu arada, ikizlerinki de 14 Ocak, hep beraber yapmak zorunda kaldik sonrasinda :))




Biraz daha zorla kizim kendini dedim. Fotograflarin icinde adeta kayboldum.


Bunu



Ve bunu buldum. Fransa'da arkadaslarimla Mc'donalsda yaptik. Cok matrak olmustu ;)

Buda gecen yilki ESL sinifim ( ingilizce ) Aslinda bu tarihte ben Universiteye baslamistim. Ama onlar bana supriz bir dogum gunu yaptilar. Tabi haberim vardi, yoksa nasil giderdim :)

 Cok eylenmisdik...
Tipe bak, mum yak...
Vahap'la birsey yapmamistik gecen yil.
Bu yil mi.. Planlarim var... Bekleyin ve gorun...
Hikaye devam edecek  :))
Iyi geceler...

19 yorum:

Ebru dedi ki...

Bayılıyorum resim geçitlerine ben cihanı sana benzettim. ee bu da normal:))
Mutlu yıllar canım iyi ki doğdun
liste vermiştim baktın mı?
Öptüm.

ahsen58 dedi ki...

doğum günün kutlu olsun canım inşallah hep mutlu ve sağlıklı geçsin ah ah baktıkça resimlere bende çocukluğuma gittin keşke büyümeseydik seneler çok çabuk geçiyor bebekliğin çok tatlıymış gerçi şimdide öylesin

Nisamu Style dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun,sevdiklerinle birlikte nice güzel yaşlara :)

Nostaljik resimlerde çok güzel.

Anne ve Bebisi dedi ki...

Yeni ya$in. gonlundeki tum guzellikleri getirsin sana ;) Nice guzel senelere, esinle, oglunla ve sevdiklerinle :)

Deli Anne dedi ki...

nice nice ve daha nice guzel yaslaraa gülom.. vahap'ınla, cihan'ınla ve tum sevdıklerınle.. öperim

New York'tan dedi ki...

Happy birthday Gul, nice senelere :)

balböcükleri dedi ki...

aleviler oyu kime vesin cnm.ortada oy verilecek başka sol görüşlü parti göremiyorum.ayrıca bende aleviyim ve chpliyim çok mutluyum bu durumdan.benide geçen sene eşimin arkadaşının düğününde bir kadın oğluna istemişti ahahahah çok eğlenmiştik.e insanın hoşuna gitmiyoda değil.

annelili dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun Gül. Çocukluk fotoların ne güzel. Bravo annene bu özel günleri kayıt altına almış. Ben ilk doğum günümü ünv. öğrencisiyken kutlamıştım herhalde...

firdevs dedi ki...

dogum gunun kutlu olsun :)

fotograflar harika :) uzun uzun baktim :p yalniz elindeki piçaga hasta oldum :PpP demek ki eskiden annelerimiz bizim kadar dikkatli degillermis :) bilmiyorum belki bicak anlik olarak eline verilmistir . ama yine de cok tehlikeli bir dogum gunu olmus :)

Unknown dedi ki...

Ebruu : Evt cogu kisi bebekligini benimkine benzetti tabi benzetenler beni bebekken gorenler, Vahapinkiler pek benzetiyor diyemem :) Daha yeni kalktim, kahvaltidan sonra bakarim. Tesekkur ederim :))

Ahsen : Cok dogru cok hizli geciyor. Keske oyle kalabilseydik.

NIsamu : Sagol canim.

Anne ve Bebisi : Sagol canim. Umarim hersey olur :)

Deli Ana'm : amin diyeli oyle olsun.

NY'da : Thanks Seymacigim.

Serpil : aman serpil ben hic politik biri olamadim. Ben oy bile kullanmam. Valla bilmem versinler birilerine ama vahap yanlislar diyor :)) Insanin hosuna gidiyor tabi.

Annelili : cok sagol, aslinda cocuk anlar anlamaz dememek lazim, boyle gunler hep yapilmali. Ileriye donuk anilar bunlar.

Unknown dedi ki...

Selam Firdevs, aslinda annem cok titizdir o konularda sanirim pasta cocugu kessin diye oyle bi verme ani oldu.

öznur-ata dedi ki...

bayıl bayıl bayıldım .))fotoğraflara...bu arada akraba çıkmayalım gemlik falan (koca tarafından)CANIM BENİM NİCE SENELERE

İkiz Annesi dedi ki...

Fotoğraflara bayıldım severim fotoğraf bakmayı.
Nice güzel sağlıklı mutlu yıllar dilerim.Ağzınızın tadı her daim yerinde olsun.
Sevgiler..

balböcükleri dedi ki...

doğum gününü kutlamayı unutmuşum bak derin mevzular girince.tabi herkesin şahsi görüşü saygı duymak lazım.mutlu yıllar.

Unknown dedi ki...

Oznur : vala bizim sulale orada, sizinki kimlerden :))

Ikiz annesi : sagol canim. Cok mercii

Unknown dedi ki...

Serpil : Hehe :)) onemli degil. Dedigin gibi herkes farkli farkli dusunuyor. Ben notre bir insanim.

Nil dedi ki...

gül bayıldım nostaljiye. her yaşın sana mutluluk huzur sevgi sağlık getirsin.

keyf_i sibel dedi ki...

mutlu yıllar..hep sağlık ve afiyetle inşallah.resimler ne kadar şahane, temiz, saf, ve duygu dolu...
duygulandım valla...

birdamlacıkyağmur dedi ki...

fotolara bayıldım
fikir de çok güzel
bir de tabii "mutlu yıllar!"
:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...