11 Mayıs 2012 Cuma

Mutfakta olan mutfakta kalir mi?

Son bir hafta sevgili esimle bol bol opusum koklasmak yerine ben butun zamanimi mufakta gecirdim. Paris'e gitmeme 2 gun kala pisman degilim ama keske yemek olayini sabah yapsaydim boylelikle aksamlari daha fazla opusup koklasirdik :) Aksamlari cok rahat oluyordu benim icin, Cihan uyudugu icin tabiyki. Aksam dememe bakmayin sabah 3'lere kadar ayaktaydim, sabah 6da da kalkiyordum. BIraz rengim solmadi degil...

Neyse cok konusmayayim, ben gidiyorum askim ac kalmasin diye aklima gelen herseyi yaptim....

Neler mi?

Baslayalim....

 Bu gordugunuz sevgili hamurum. Eve bi geldim ve hayatimda ilkkez boyle bir manzara ile karsilastim...
 Gece 3'e kadar hamur isleriyle ugrastim. Yeterince firin tepsimin olmamasi cok kotuymus onu anladim.
 Biran once bitsinler diye cok slkis tepis koydumm tepsiye sekilleri biraz bozuk olabilir.

 Posetleyip derin dondurucuya attim....
 Ertesi gun kadinbudu ( niye bu ismi vermisler amaca cok merak ettim ) koftelerini yaptim... bread crumbslara daldirip, buzluga attim.
 Yine ayni gun, 1 tancere etli nohut yemegi yapip buzluga attim.
 Cin yufkasiyla borek yaptim cok guzel oldu.
 Cig taco ekmekleriyle yesil soganli gozleme. Vahapi zar zor engelledim, ayak ustu 4 tane yedi :((
 Baklagiyatlari bitireyim dedim, ve ne oldugunu bilmedigim neden aldigimida bilmedigim fasulyenin ufagi artik herneyse ondan etli yemek yaptim.
 Bunlarda krepler, icine ic malzemesi koydum, once yumurtaya sonrada ekmek parcaciklarina ( bread crmps) batirdim. Vahapin tek yapacagi kizartmak olacak.
 Bir suru kofte yaptim.
 Hanifenin tarifi olan cavdar ekmegim.
 Terbiyeli ve salcali olmak uzre sulu kofteler. 1 yemeklik koftede buzluga attim, vahapa nasil yapilcagini tarif edecegim.
Bu ekmek cok ilginc oldu, tariften fazla su koyunca kabarmasi durmadi. Bu hale geldi.
Dondurucunun son hali :)

Ekmeklere daha devam ediyorum, amacim evdeki butun unu bitirmek. Kepekli un bitti, beyaz undan bir ekmek daha cikar, ama cavdar unu cok fazla...

10 yorum:

ayak izleri-sevgi dedi ki...

aman allahım neler yapmışsın neler.. maşallah sana..
bunlar epeyce yeter herhalde..

Zelis dedi ki...

blogunu ilk kez dün ziyaret ettim cok begendim:)
Bende ayni snein gibi türkiyeye izine giderken birsürü sey yaptim esim icin..lahmacun,icli köfte,pogaca fln..gerci masallah senin cesidin cok,neler yapmisin eline saglik..ama benim esim hic biseyi yememis,yani buzluktan cikarip isitmayi ve kizartmayi hem becerememis,hemde üsenmis,ben geldigim de beraber yedik,sinir olmustum:)))

Insallah senin esin yapar yer herseyi:)
bide sulu yemek buzluga girince bisey olmuyomu cnaim,merak ettim,ben hic denemedim de:)

Mutfak Dili dedi ki...

Inanmiyorum. Bir kisi icin bu yemekelr cokkkk fazla..
Sen gelinceye kadar bitmez bunlar.
Erkekler kendilerine yemek isitip yemeyi sevmezler ben bildigim.
Hazir yemek bile olsa..
Sen geldikten sonra da yersiniz.
Nasilsa o kadar yer gezdikten sonra o yorgunluk ancak bir aya cikar..
Iyi yolculuklar canim..
Benim yerime de gez..

banu dedi ki...

yaptıklarını görünce kendimden utandım:) eşime de üzüldüm:)
senin ellerine sağlık. eşine de afiyet olsun. iyi yolculuklar.

keyf_i sibel dedi ki...

kolay gelsin.çocuğu düşün kocayı düşün kadın olmak zor beya:))

Deli Anne dedi ki...

ay Gülom bunlar ne yahu! sen ne maharetlisin ağzım bir kez daha açık kaldı.. maşallah, maşallah!

bir de ben geliyorum sizin taraflara sen geliyorsun bizim taraflara.. olmaz ki canım:)

Necla Şölen dedi ki...

Tatlım bu yiyeceklerle bir ordu doyar:=)))

Adsız dedi ki...

ay bunlar ne?
kaç yıllığına gidiyosun sen parise :)))

Süreyya dedi ki...

İlk defa geliyorum bloğuna,bu ne marifet ve bu ne büyük bir aşktır :)) tebrik ediyorum..bu yemeklerle kaç kişi doyar :)) hepsi nefis görünüyor ellerine sağlık..sevgiler :)

balböcükleri dedi ki...

buzluk dolmuş maşallah.nohut ve fasulye yemeğini hiç dondurmadım ama haşlanmış şekilde çok atmışlığım var.ağzıtadıyla yiyin.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...