17 Kasım 2010 Çarşamba

Oyuncaklarin cocugunuzun zekasina etkisi

Egitimci bir babamizin olmasi, Cihan'imin oyuncak seciminde de etkileyici oluyor hayliyle. Onceleri isimin gucumun olmamasi, dersleriminde cok az olmasi nedeniyle, kocacigima zorla pc'den televizyona aktarim yapan kablodan aldirdim. Laptop'umu bagladim dev ekran televizyonumuza, gelsin diziler gitsin diziler. Tabi bu duruma sevgili esim hic mi hic hosnut degildi. Oglusunun beynini dizilerle yikamama izin vermeyecekmis :) Aslinda hak da vermiyor degilim. Cunku dizilerle cocuk buyutulmemeli taraftariyim. Cocuklar herseyi kapiyorlar. Dizilerinde pek yararli oldugu soylenemez. Benim televizyon hastaligim bitmemisti henuz. Babamizda oglusunun zekasi coookk gelissin diye 2 aylik cocuga baby's'r'us dan bir suru oyuncak siparis etti.


Oyuncaklarin cocuklar icin oneminide arastirdiktan sonra iyi bir sey yaptigimiza emin olduk.


Ogrendigimiz kadariyla, renkli, karmasik yapili oyuncaklar cocuklarin dikkatini cekiyormus, ve zekayi gelistiriyormus. Cocuklarin merak duygusunu gelistirecek oyuncaklar alinmali. Mesela, cocugunuza lego alin, hamur alin. Kendi el becerisini gelistirsin. Ona hicbirseyi hazirdan vermeyin. Tabi bu yapim asamasinda onun yaninda durun ona yardimci olun.


Baska bir konu ise, dugmelerine bastiginda degisik ses cikaran oyuncaklar var ya. Onlar iste aslinda zekaya bir yarari yok. Cunku, sadece dugmeye basiyor ses cikartiyor. Bu ritmik bir sekilde devam eder. Zekaya yonelik birseyi yok.


Simdi sie bizim aldiklarimizdan ornek gosterecegim ;


Bunu car seat'in uzerine koyuyorum. Ilk zamanlar pek anlamiyordu ama simdi ilgisini cekiyor. Ama hala elini uzatip oynayamiyor :)




Bundada donuyor. Ama henuz tam yuzustu durmayi sevmedigi icin, bende cok uzun sure birakmiyorum. Donerken oyuuncaklara elliyor, aynaya bakiyor. 
Bu en guzeli, buna oyle uzun uzun bakiyor ama henu eline alamiyor. 




Bu arada 10 gunden bu yana dizi mizi izlemiyorum :) Sanirim bu illetten artik kurtuldum :)

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...